nylanserade Google stats visar trenderna

Google lanserade nyligen Google stats för Google i Storbritannien, men finns tillgänglig för alla som vill prova. Tjänsten är imponerande och visar nyckeltal samt statistik kring media och användarbeteende. Värt att notera är att Google stats är inte ett statistikverktyg utan ett sökindex som samlar kortfattad information om statistik och datum när den publicerades. En del siffror är över ett år gamla, medan andra helt färska.

Statistiken är sorterad i följande kategorier:
Technology
Macro Economic Trends
Media Landscape
Media Consumption
Consumer Trends

Informationen kommer enligt Google stats från:
B2Bonline.com, BARB, BusinessWeek, Coke, Commission of the European Communities, Comscore, Core Metrics, Datamonitor, Deloitte, The Economist, eMarketer, Enders Analysis, Eurostat, Film Distributors Association, Financial Times, Forrester, GFK, Google Insights for Search, Greenbee.com, Guardian, HarvardBusiness.org, Hitwise, IAB, IFPI, IMF, Internet Retailing, Internetworldstats.com, JP Morgan, KMPG, Media & Marketing, Mediascope Europe, Mindshare, Motorola, Net Imperative, New York Magazine, Nielsen, NMA, Ofcom, Ipsos MediaCT, PriceWaterhouseCoopers, QuickPlay Media Inc., Retail Week, Reuters, TGI Net, Times Online, TNS, Verdict Research, Wall Street Journal, WARC, YouTube, ZenithOptimedia, GM

För de som har statistik som de vill dela med sig av kan de submitta den till Google stats och hamna i dess sökindex. Det är ett bra sätt att marknadsföra sin data eller sin forskning.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *