Social statistik från SSWC

Instagram såg ett tag ut att kunna bli den dominerande sociala tjänsten på årets upplaga av knytkonferensen SSWC i Blekinge skärgård. De sociala tjänsterna används för att konversera på konferensen, skryta och informera de där hemma samt tipsa och rekommendera intressant content till de andra deltagarna.

Låt oss ta en närmare titt på metakonversationen från den 17 augusti till idag 20 Aug kl 11.

Instagram – 2518 bilder med taggen #sswc


Tyvärr har jag inte hittat någon tjänst som bryter ner detta i antal aktiva användare eller per dag. Ping till er devs som hängde på sswc.

Ungefär 1300 av fotona togs de första 24 timmarna vilket var lika mycket som det twittrades

Twitter – ca 6000 tweets med taggen #sswc

Topsy är en amerikansks tjänst som mäter twitteraktivitet. Här är deras data, vilket jag misstänker bygger på en annan tidzon än i Sverige, vilket gör siffrorna lite skeva.

15 Aug 646
16 Aug (avfärd) 1324
17 Aug 1474
18 Aug 1803
19 Aug 1025
Ger 6272 tweets

Av dessa var 414 bilder (ej inkluderat instagram) och 20 you tube videos.

Och Video ja

You tube dominerade inte video-scenen på SSWC. Över 100 livesändningar skickades ut via Bambuser som visar allt ifrån hela sessions från ön till den galna lunchbeat-dansen som följde med även ombord på tåget hem till Stockholm.

I skrivande stund tystnar inte metakonversationen kring sswc, men tar sig sakta över till taggen #postsswc där deltagarna uttrycker sin saknad efter vad som har varit Sveriges mest fantastiska event för oss i webbvärlden.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *