De fyra artiklar en startup founder måste läsa

Gillar du att göra misstag behöver du inte läsa de artiklar som jag tipsar om nedan. Om du gillar att lära dig från andra personers erfarenhet och tidlösa råd är det bara att sätta sig bekvämt med en läsplatta och en kopp te, för här kommer fyra långa läsvärda artiklar som ändrat mitt sätt att se på affärsidé och marknadsföring. Jag skulle gärna ha ett femte tips också, så om du sitter på någon guldskatt är det bara att skicka.

Klicka på rubrikerna för att läsa artiklarna.

Better than free

When copies are free, you need to sell things which can not be copied. Well, what can’t be copied?

The technium listar de tidlösa värden som gör det värt för människor att betala för en produkt eller tjänst.

Growth Hacker is the new VP Marketing


Andrew chen listar den nya typens marknadsförare – The growth hackers som hittar nya sätt att bygga affärer med 50% affärssinne och 50% tekniksinne.

How to be remarkable


Seth Godin har skrivit ett flertal framgångsrika böcker om marknadsföring och psykologi på nätet. Han listar här de punkter som gör att dina produkter är Remarkable (”Worthy of Remark”).

Startup = Growth


Paul Graham, grundare till Ycombinator visar på hur en startup skiljer sig från andra bolag och vilka styrkor som gör att den skördar framgångar där andra misslyckas.

I samband med denna post har även min blogg fått en ansiktslyftning med hjälp av Nordic themepart och artiklarna jag nämner ovan har fått en permanent plats i hall of fame, dvs högermarginalen intill.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *