Kampanjtänk för nya Tretti-sajten

Igår presenterade Maria på marknadsavdelningen strategi och skisser på hur de vill jobba med kampanjytor på nya sajten till glada heja-rop. Detta har varit ett viktigt moment för oss eftersom vi är ett väldigt kampanjfokuserat bolag och samarbetar nära med leverantörer. För nya sajten vill vi ta kampanjerna till nästa nivå och här är lite hur vi kommer jobba med dem.

Startsidan kommer vara vårt nyhetsflöde, med kampanjer, guider, rabatter och frontade produkter. En bra startplats för nya kunder att hitta mångfalden av produkter som säljs på Tretti och en plats att hitta bra erbjudanden.

För de olika kategorierna kommer vi jobba ännu hårdare med att lyfta fram de bästa produkterna hos leverantörerna, samtidigt som det ska vara smidigt att bara utforska hela kategorin. Det gör vi med smarta bannerytor som bara kommunicerar det viktigaste om produkter. Mycket av informationen vi har på sajten idag stör bara besökaren, vilket gör att vi skalar bort den.

Shop-in-shop

Den största och viktigaste ändring vi kommer att göra är att bjuda in leverantörerna att skapa innehåll på Tretti-sajten ännu mer och kunna erbjuda dem möjligheten att bygga en virtuell shop-in-shop på vår sajt. Detta är en premium-feature och berör endast de leverantörer som vill vara med och bygga detta tillsammans med oss. Vi tror att det blir ett riktigt bra sätt att bygga upp Tretti tillsammans med leverantörerna. Vi kommer bjuda in utvalda leverantörer tidigt för att se till att få med dem på denna bana.

Med kampanjtänket på plats så har vi verkligen tagit ett stort steg mot att få en ny sajt på plats.

###

Denna post är nummer 64 i en serie av 100 poster i utmaningen #blogg100 där jag främst fokuserar på hur vi skapar Trettis nya sajt men även reflekterar kring e-handel. Alla åsikter är mina egna.