Öka konvertering i Sälj- och PR-utskick – mina två bästa tips!

Är du frustrerad över att ingen svarar på dina mail när du vill sälja din produkt eller få PR för en lansering? Ok, här kommer mina topp 2 bästa tips för att faktiskt få någon att läsa dina säljmail!

Jag har fått hundratals mail och några nappar jag på och majoriteten öppnar jag inte ens. Ett bra exempel är för alla er som mailar mig och vill att jag ska blogga om er nya sajt.

Tips I – Använd AIDA-modellen för grym konvertering!

Denna modell har använts av marknadsförare i över 50 år!
Modellen:

Attention: Visste du att 1% av världens riskkapitalisterna står för 99% av investeringarna i alla Silicon Valley-företag?
Interest: Det finns 2300 riskkapitalfirmor som skriker efter intressanta företag att inventera i på ratemyvc.com.
Desire: Som entreprenör kan du kostnadsfritt logga in och söka efter rätt VC för din startup!
Action: Skapa ett konto på ratemyvc.com och starta ditt företag på riktigt!

Har detta tips fångat ditt intresse? Om det är fallet, så fungerar AIDA-modellen, eftersom den används i denna text! Kan du hitta den? :)

Läs gärna mer om AIDA (http://www.mindtools.com/pages/article/AIDA.htm) och använd den i ditt nästa email.

Tips II; Prata om mig, inte om dig eller din produkt!

Fel (vi har alla gjort detta misstag)

Hej,

Mitt namn Sven Bengtsson. Jag är 26 år och är en erfaren utvecklare eftersom jag byggt sajter i 6 år. Jag har skapat fetavideos.com och andra framgångssagor. Nu har jag byggt en ny sajt som låter dig rate:a riskkapitalister i en databas med betyg 1-5. Du kan även kommentera och rekommendera… bla bla bla
[jag slutar läsa]

Rätt

Hej Björn,

Tack för dina värdefulla tips om entreprenörskap och startups i din blog.

Har dina läsare problem med att hitta riskkapital? Vet de var de ska vända sig och hur processen ser ut?

Idag lanserar vi ratemyvc.com. Här kan dina läsare kostnadsfritt hitta information om hur de kan söka kapital och får hjälp med att hitta rätt riskkapitalister. Jag tror verkligen att denna tjänst kan vara en stor hjälp för dina läsare.

Besök gärna sajten och hör gärna av dig om du vill ha mer information eller har några frågor.

Ha en trevlig dag.

Sven Bengtsson
VD – RateMyVC.com
LinkedIn profile
Phonenumber

Ser du skillnaden?

Hör av dig om du vill ha mer feedback på dina mail innan du skickar dem. :)

/Björn

Grafik: Ninni Landin

4 thoughts on “Öka konvertering i Sälj- och PR-utskick – mina två bästa tips!

  1. Jag skulle mer än gärna ta emot lite feedback på ett mail-utskick som jag gjort en del det senaste och skulle vilja öka konverteringen på. Har du lust att slänga ett öga ifall jag mailar dig? :) /Martin

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *